Followers

like button

Tuesday, July 5, 2011

Menjadi yg Terbaik.!!!



        Setiap manusia mahukan yg terbaik dalam semua perkara tidak kira la apa jua p0n.Kalau b0leh sampai bab makan p0n nak makan yg terbaik jee. Aku p0n inginkan yg terbaik dalam semua perkara dalam hidup aku, yg paling penting sekali ialah pasangan hidup aku nanti. Aku mahukan yg terbaik untuk aku melayari zaman berunmahtangga, tak lupa juga yg utama sekali untuk aku meneruskan hidup sebagai hamba Tuhan yg s0leh dan di sampingku isteri yg s0lehah.
        
       Dalam mahukan yg terbaik, aku tidak lupakan satu perkara, yg aku juga perlu jadi yg terbaik dalam semua perkara dalam hidup aku. Walaupun tak sampai tahap untuk ke "level"yg terbaik, aku masih lagi mencuba ke arah tu. Aku banyak mencari ped0man dan panduan sekarang ni dari kitab-kitab dan juga dari sumber lain, namun aku masih lagi rasa apa yg aku cari ni memang tak cukup lagi untuk aku jadi yg terbaik.

       Hasrat aku yg paling utama sekali dalam hidup ialah untuk jadi hamba Allah yg s0leh dan bertakwa. S0leh kepada Allah akan memandu aku untuk s0leh kat 0rang tua aku, bakti aku kepada 0rang tua aku belum lagi tercapai. Apa yg aku buat memang tak kan dapat menandingi apa yg 0rang tua aku dah bagi sepanjang aku hidup kat dunia ni. So, matlamat utama aku ialah untuk jadi yg terbaik dan anak yg membanggakan 0rang tua aku.

       Hmmmmm.......bila dah bicara pasal kehidupan ni tak lengkap la kalau aku tak selitkan pasal kawen. Bila dah kawen nanti secara rasminya amu akan jadi se0rang suami. Suami yg terbaik juga termasuk dalam salah satu impian aku. Betapa bahagianya bila masing-masing jadi yg terbaik untuk pasangan masing-masing. Aku akan cuba untuk jadi yg terbaik yg tak lain tak bukan untuk isteri aku nanti, dan aku akan pastikan hasrat ni jadi kenyataan, InsyaAllah. M0ga Allah permudahkan segala urusan dan terus bimbing aku dgn penuh keredhaan untuk aku memenuhi matlamat suci aku ni....Amin Ya R0bb......Lillahita'ala.......

No comments: